Pressmeddelande: Stiftelsen Japandi Foundation välgörenhetsevent.

Stiftelsen Japandi Foundation bjöd på tisdagskvällen den 19 mars in till ett stort event för att fira 10 års jubileet av stiftelsen Japandi Foundation (tidigare Rapunzel vs Cancer) och lanseringen av stiftelsens nya namn. Över 140 inbjudna gäster deltog i en exklusiv kväll på Elite Hotel Mimer i Umeå. Kvällen bjöd på en rad överraskningar, inklusive en hemlig spelning av ingen mindre än Sarah Dawn Finer.

Gästerna välkomnades i Mimersalen av entreprenören och Japandi Groups ägare Ida Backlund och hennes mamma Ann-Christin Backlund, som tillsammans är grundare av stiftelsen Japandi Foundation.

Stiftelsens grundare Ann-Christin Backlund och Ida Backlund med generalsekreterare Tove Dahl.

Under kvällen presenterades stiftelsens viktiga uppdrag, vilket är att tillsammans jobba för att skänka medel till utbildning och forskning inom cancer. På plats fanns även COO Sara Bergmark som presenterade Japandi Groups arbete med fastighetsutveckling i Marbella och även Evelina Boström Head of Ecommerce som berättade om den nya satsningen på E-handel inom Japandi Group. Hon delade även den glädjande nyheten att Japandi ämnar skänka 100% av vinsterna för E-handeln under 2024 till stiftelsen. Tove Dahl, Stiftelsen Japandi Foundations generalsekreterare var konferencier under kvällen.

Kvällens auktionsförrättare Sverker Olofsson.

Anja Pärson auktionerade ut slalomlextion och nummerlapp.

Välgörenhetsauktion med Sverker Olofsson:

En välgörenhetsauktion ledd av ingen mindre än Sverker Olofsson engagerade publiken och Umeås företagare som tillsammans samlade in 347.000 kr till stiftelsens arbete. Bland de unika objekten som auktionerades ut fanns en handmålad tavla av barnen på Hjältarnas hus som drog in hela 100.000 kr. Bland auktionsobjekten fanns även exklusiva upplevelser, konst, ett smycke från Efva Attlings ännu ej lanserade kollektion mot cancer, en slalomlektion med Anja Pärson och ett event med Björklöven.

Medel från Stiftelsen Japandi Foundation till Ida Kjos

Stipendium till Ida Kjos:

En av kvällens stora höjdpunkter var när Ida Kjos, tvillingsyster till träningsprofilen Elin Kjos som förlorade sin kamp mot cancer 2023, tilldelades ett stipendium på 100 000 kronor från Japandi Foundations tidigare insamlade medel. Stipendiet tilldelas Ida Kjos att skapa ett event och utbildning i mentalt förhållningssätt till cancer för drabbade och anhöriga.

Ann-Christin Backlund medgrundare av stiftelsens kommenterar:
"Det är med stor glädje vi delar ut av stiftelsens medel till Ida Kjos och hennes arbete kring utbildning av cancer. Vi ser framemot att följa hennes viktiga arbete.

Evelina Boström Head of Ecommerce och Operativ chef Sara Bergmark på Scen.

Vi vill göra skillnad – hela vinsten från Japandi Collections E-handel 2024 doneras till stiftelsen.
Evelina Boström, Head of Ecommerce på Japandi Collection, presenterade under kvällen Japandi Groups satsning på E-handel inom möbler, inredning och livsstilsprodukter och den glada nyheten att hela vinsten från Japandi Collections e-handel under 2024 kommer att doneras till Stiftelsen Japandi Foundation.

Evelina Boström kommenterar:
"Vi är stolta över att kunna använda vår e-handelsbutik för att göra en positiv skillnad i livet för de som drabbats av cancer och dess anhöriga. Vi vill vara så mycket mer än ytterligare en butik på nätet. Vi vill göra skillnad på riktigt och ha ett syfte med det vi gör och tillsammans med våra kunder kan vi göra gott..”

Ida Backlund ägare/grundare av Japandi Group och medgrundare av Stiftelsen Japandi Foundation adderar:
"Genom denna satsning hoppas Japandi Group kunna inspirera andra företag att använda sin verksamhet för att göra en positiv inverkan på samhället. Det känns även fint förutom att göra detta med min mamma, att alla bidrag till stiftelsen Japandi Foundation går oavkortat till välgörenhet"

Sarah Dawn Finer uppträdde under kvällen.

En magisk avslutning:
Sarah Dawn Finers oväntade framträdande satte en perfekt ton på en inspirerande och minnesvärd kväll. Med sitt varma framträdande och låtar som "Moving on" och "Kärleksvisan" berörde hon gästerna och skapade en magisk kväll vid firandet av Stiftelsen Japandi Foundations 10-årsjubileum.

Stiftelsen Japandi Foundation generalsekreterare Tove Dahl

Tove Dahl Stiftelsen Japandi Foundations generalsekreterare.

Tove Dahl, Stiftelsen Japandi Foundation generalsekreterare kommenterar:
"Vi kunde inte drömma om en mer lyckad kväll. Ett varmt tack till alla partners och gäster som gjort denna kväll möjlig och tillsammans med stiftelsen Japandi Foundation tagit kampen mot cancer."

Efterföljande middag:
Efter eventet fortsatte kvällen med en exklusiv middag på Elite Hotel Mimer restaurang Artonnittiosju.

Lina Fällman hotelldirektör Elite Hotell Mimer kommenterar:
"Vi är så glada och stolta över att vara partner till Stiftelsen Japandi Foundation och att få välkomna gästerna till en oförglömlig kväll hos oss på Elite Hotel Mimer och artonnittiosju för att stödja deras viktiga arbete. Vi vill vara platsen där bara goda minnen skapas"

Team Japandi Foundation

För mer information:

• Japandi Foundation:  www.japandifoundation.se

• Japandi Home: www.japandihome.com

• Japandi Collection E-handel: www.japandicollection.com

Bilder från eventet:

Fotograf: Samuel Petterson

Foto & Film: Teddy Koon

Kontakt:

Pressansvarig Evelina Boström

evelina@japandihome.com

Japandi Foundation Stiftelse:

Generalsekreterare Tove Dahl

Tove@japandihome.com

Bidra och ansökan om medel:

Japandifoundation.se

Alla bidrag går oavkortat till välgörenhet.

FÖLJ OSS PÅ SOCIALA MEDIER

@JAPANDIHOMEOFFICIAL

@JAPANDICOLLECTION

@JAPANDIFOUNDATION

Tags:

#JapandiFoundation

Press Release: Japandi Foundation Charity Event.

Pressmeddelande Feb 2024 Japandi Foundation utser ny generalsekreterare och bjuder in till ett stort välgörenhetsevent.